Det ikoniske originale Tordenskjold design vender tilbage.

Vi reintroducerer det originale design, der har gjort tændstikkerne til et dansk ikon siden 1865. I stedet for at redesigne emballagen, vil vi fremover fokusere på at designe begrænsede premium-udgaver, samt engagere danskerne gennem nye, spændende kampagneaktiviteter.

Vi reintroducerer det originale design, der har gjort tændstikkerne til et dansk ikon siden 1865. I stedet for at redesigne emballagen, vil vi fremover fokusere på at designe begrænsede premium-udgaver, samt engagere danskerne gennem nye, spændende kampagneaktiviteter.

I løbet af 2024 lancerede vi et redesign af produktsortimentet, hvilket fik mange danskere til at udtrykke en stærk følelsesmæssig tilknytning til det gamle design. Som respons har vi i respekt valgt at sløjfe redesignet og gå tilbage til det genkendelige originale design, der har gjort tændstikkerne til et elsket klenodie i mange danske hjem.

Ansvarlighed og lokal produktion

Siden 1865 har Tordenskjold været synonym med pålidelighed, sikkerhed og godt håndværk. Det har afstedkommet en loyal følgerskare, og beslutningen om at vende tilbage til det originale design hylder den lange tradition for kvalitet, der har gjort tændstikkerne ikoniske i Danmark.

90 % af vores tændstikker og tændstikæsker er lavet af vedvarende materialer. Alle tændstikker produceres i Tidaholm og Vetlanda, tæt på Danmark og i direkte forbindelse med danske forhandlere. De elegante tændstikker er fremstillet af aspeløv og for hvert træ, der fældes, plantes to nye. På denne måde prioriterer vi altid ansvarlighed, lokal produktion og høj kvalitet.

Fornyelse gennem tradition

Den traditionelle orange-gule emballage afspejler den tidløse, klassiske æstetik, der definerede Tordenskjold tændstikkerne fra begyndelsen. Det velkendte design er inspireret af de forskellige klassiske designs, der har prydet tændstikæskerne gennem tiden.

Logoet, typografien og andre velkendte detaljer, såsom den centrale placering af vice-admiral Peter Wessel Tordenskjold, vil igen pryde tændstikæskerne fremover.

Flere aktiviteter i 2025

Produkterne med det ikoniske originale Tordenskjold look vil være tilgængelig igen i løbet af foråret 2025. Derudover lancerer vi en ny hjemmeside i januar 2025 og vil i den forbindelse afsløre en række spændende kampagneaktiviteter. Vi støtter allerede Svovlstikkerne og Danmarks Outdoor Festival 365, og vil fremadrettet fokusere mere på at engagere danskerne i udviklingen af brandet.